AILINA HEITMEIJER

COMMISSIELID

Een kind een kans bieden

Mijn motivatie om me in te zetten voor Stichting Grote Broer, is dat ik grote affiniteit heb met mensen met een beperking. In mijn werk binnen de gehandicaptenzorg word ik dagelijks geconfronteerd met de problematiek binnen families, gezinnen en binnen wijken in een stad of dorp. Als je met medewerkers, vrijwilligers, buurtgenoten en familie een medemens een gelukkiger bestaan kunt bieden, dan geeft dat veel voldoening.

Daarnaast heb ik veel met ontwikkelen in het algemeen. Wat is er mooier dan een kind de kans te bieden zich te ontwikkelen? En de randvoorwaarden te scheppen, die regulier niet voor handen zijn? De voorbeelden van de zeilboot voor Cas of de harp voor Daan spreken echt tot de verbeelding.

Plezier van een kind staat voorop

Sporten is een activiteit waaraan ik zelf veel plezier beleef. Die lol gun je ieder kind.

En als er belemmeringen zijn waardoor dat onmogelijk is, dan kan de stichting daarin een rol van betekenis vervullen. Zoals een grote broer dat kan doen voor zijn jongere zus of broer.

"Wat is er mooier dan een kind
de kans te bieden zich te ontwikkelen?"