Opbrengst Meppel City Swim voor Grote Broer

Wij zijn enorm blij met het nieuws dat de opbrengst van City Swim Meppel naar Stichting Grote Broer gaat, bij voorbaat dank aan alle deelnemers en sponsoren!

In het weekend van 10, 11 en 12 juni beleeft Meppel de twaalfde editie van het Grachtenfestival. Nieuw dit jaar; 1.600 meter zwemmen door de grachten. Zondag 12 juni kunnen liefhebbers vanaf 12.00 uur een duik nemen in het water van Meppel.

City Swim Meppel vindt plaats in het centrum van Meppel. Iedereen van 16 jaar en ouder die gezond is en een zwemdiploma heeft, mag meedoen aan City Swim Meppel. De deelnemers worden ingedeeld in vier categorieën: geoefende zwemmers, recreatieve zwemmers, estafettezwemmers en prominenten. De prominenten zwemmen dezelfde afstand als de overige zwemmers. De estafettezwemmers ‘doen’ ieder de helft van het totale parcours van 1,6 kilometer.

Deelnemers starten op basis van hun ervaring en verwachte zwemtijd in vier startgroepen. We vragen deelnemers daarom een indicatie te geven van de tijd die ze denken nodig te hebben voor de 1,6 kilometer. Lastig om in te schatten hoe lang je erover doet? Dan heb je waarschijnlijk niet zo veel ervaring met zwemmen en is het verstandig in de recreatieve groep te starten.

De inschrijfkosten bedragen 10 euro per deelnemer. City Swim Meppel gaat er vanuit dat iedere deelnemer minimaal 50 euro aan sponsorgeld bijeen brengt. Er zwemmen maximaal 100 deelnemers tegelijk door de grachten van Meppel. Het werkelijke aantal deelnemers is hoger vanwege de estafettezwemmers, maar de inschrijving is dus beperkt. Schrijf je daarom snel in om een uniek en sociaal relevant evenement mee te maken in het hart van Meppel!

Meer informatie? Kijk dan eens op www.cityswimmeppel.nl