Quinten als ‘flying dutchman’in de sneeuw

Quinten dankzij Stichting Grote Broer op mono-ski in sneeuw

Dit is Quinten Zantinge, 13 jaar oud, boven op een skipiste ergens in Oostenrijk. In zijn mono-ski, met hulp van Stichting Grote Broer en nog twee andere partijen, aangeschaft.

Drie jaar geleden werd Quinten getroffen door een ski-ongeval met als gevolg een lage dwarslaesie. Exact drie jaar later is het gezin weer met elkaar op wintersport. Quinten heeft een paar keer geoefend met zijn mono-ski in Snowworld te Zoetermeer en in een hal in Landgraaf, verder heeft hij in Oostenrijk nog les gehad van een leraar die ook in een mono-ski zit vanwege een ongeval. In landgraaf werd Quinten overigens gescout door een lid van het Nederlands Paralympisch ski-team en hij kon meteen toetreden, echter betekende dat wedstrijden doen in het buitenland en Quinten zit ook al in het Nederlands Basketbalteam en kan niet alles.

We wensen Quinten nog heel veel plezier en succes met zijn mono-ski!