Stichting_grote_broer_2017_overhandiging_prijs_podiummeppel

Grote Broer ook in 2019 verbonden aan Podium Meppel

Afgelopen jaar heeft voor het eerst Podium Meppel plaatsgevonden. De winnaar in de Podium Meppel is een initiatief van vier serviceclubs die onder de gezamenlijke naam ‘LISZ’ Podium Meppel hebben opgezet. Inmiddels is de organisatie onafhankelijk. Het doel van deze organisatie is om cultureel talent uit Meppel op het podium te krijgen en hen te laten ervaren hoe het is om op te treden voor een groot publiek. Jaarlijks kunnen kinderen die goed zijn in dans, muziek, zang, acrobatiek of een ander creatief talent tussen de 9 en 20 jaar oud zich opgeven. Na een grote selectie krijgen de elf finalisten een coach toegewezen die hen helpt met de voorbereidingen voor de grote finale. Tijdens deze training krijgen zij tips over hun houding, presentatie en gerichte coaching voor hun talent. De grande finale vindt dit jaar plaats op 18 maart in Schouwburg Ogterop in Meppel. Hier laten de finalisten per leeftijdscategorie hun talent zien. De winnaars ontvangen een geldprijs om te investeren in hun talent. Voor iedere finalist is er de mogelijkheid een eigen profielpagina te krijgen, waardoor ze kunnen blijven optreden.

Stichting Grote Broer wil graag talent ondersteunen. Daarom is de stichting actief betrokken bij dit evenement. Stichting Grote Broer overhandigde vorig jaar de hoofdprijs in de categorie onder 16 jaar aan de drummer Seth. Wie dit jaar de gelukkige wordt, is nog even afwachten.